Emmalaan 7
5554 JM Valkenswaard
T 040 - 204 87 70
info@jacobsenkelgtermans.nl
Nieuws
Hieronder vind u het laatste praktijknieuws
CZ verzekerden en Infomedics
Met dit schrijven willen wij u informeren betreffende een tijdelijke wijziging in het declaratiesysteem voor verzekerden bij zorgverzekeraar CZ.
Sinds juni 2022 kunnen wij als tandartspraktijk Jacobs en Kelgtermans niet meer rechtstreeks declareren aan patiënten verzekerd bij CZ.
Declaraties worden sinds deze periode behandeld door Infomedics.
Hierdoor heeft u onlangs mogelijk een declaratie ontvangen via Infomedics, of ontvangt u deze binnenkort.
Door deze verandering ontvangt u uw declaratie mogelijk later dan u van ons gewend bent.
Infomedics controleert voor u of uw zorgverzekeraar (een deel van) uw rekening vergoedt en stuurt u namens ons vervolgens een restnota.
Mocht u via de mail een betaallink van Infomedics krijgen dan is deze veilig en kunt u op deze manier betalen.
U ziet een vergoeding altijd terug op uw rekening en betaalt alleen het bedrag dat verrekend is.
Wordt (een deel van) uw rekening niet vergoed, maar denkt u dat u wel recht heeft op vergoeding van uw zorgverzekeraar?
Of heeft u vragen over de hoogte van uw vergoeding? U kunt dan contact opnemen met uw zorgverzekeraar.
Heeft u vragen over uw rekening dan kunt u kijken op infomedics.nl/faq of contact opnemen met de servicedesk van Infomedics via
infomedics.nl/contact of bel met 036-2031900.
CZ heeft recentelijk besloten weer terug te gaan naar de gebruikelijke manier van declareren dus kunt u uw declaraties weer rechtstreeks van
onze praktijk verwachten.
Tot dit terugdraaien zullen declaraties nog via Infomedics verlopen.
Coronavirus en bezoek tandarts
14-04-2022
Stand van zaken m.b.t. het Coronavirus:
Tandartsenpraktijk Jacobs en Kelgtermans levert elke vorm van zorg aan patiënten die naar alle waarschijnlijkheid niet besmet zijn met het coronavirus COVID-19. Er zijn wel zaken waar u rekening mee moet houden.
Hoe maakt u een afspraak?
Kom alleen naar de praktijk als u een afspraak heeft. Voor het maken van een afspraak vragen wij u telefonisch contact op te nemen met de praktijk. Geef bij het maken van een afspraak aan als u gezondheidsklachten heeft. Als die niet op dezelfde dag is, zal kort voor uw afspraak nogmaals naar uw gezondheid worden gevraagd door middel van een naar u toegezonden mail.
Anderhalve meter
Wij proberen drukte in de wachtkamer te voorkomen. Kom ook niet (veel) te vroeg naar uw afspraak, de kans is groot dat u dan buiten moet wachten. In de behandelkamer geldt die regel overigens niet omdat dit niet werkbaar zou zijn.
Hoe zit het met de veiligheid?
Mondzorgpraktijken voldeden altijd al aan de hoogste hygiënestandaarden: mondkapjes gebruiken, handen desinfecteren en het schoonmaken van instrumenten zit in de natuur van mondzorgverleners. In de behandelkamer ziet u geen veranderingen. Wel zult u merken dat u bij het betreden van de praktijkruimte gevraagd wordt uw handen te desinfecteren. Voor behandeling vragen wij u, in sommige gevallen, te spoelen met een spoelmiddel.
Heeft u een probleem in je mond?
In geval van spoedzorg vragen wij u telefonisch contact op te nemen met de praktijk. Blijf er niet mee doorlopen, maar bel gewoon op. Doe dat bij pijn wel meteen 's morgens vroeg. Zo heeft u de grootste kans dat u dezelfde dag nog kan worden geholpen.
En wat als u of een huisgenoot verkouden bent, koorts heeft of in thuisisolatie zit?
Laat u testen en overleg met uw tandarts of de behandeling kan worden uitgesteld totdat het testresultaat bekend is.
We kunnen momenteel alleen mensen in de praktijk toelaten waarvan we met vrij grote zekerheid weten dat ze gezond zijn.
Wij verzoeken u telefonisch contact op te nemen met de praktijk indien:
- U Corona heeft, of één van uw huisgenoten/gezinsleden.
- U of een huisgenoot momenteel in afwachting is van de testuitslag van een corona-test waarbij u niet-immuun bent.
- U één of meerdere van de volgende symptomen heeft die passen bij corona: verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn), hoesten, verhoging of koorts, benauwdheid of plotseling verlies van reuk, smaak of beide.
- U niet-immuun bent en een huisgenoot heeft met koorts en/of benauwdheidsklachten.
- U of uw huisgenoten/gezinsleden korter dan 14 dagen bent genezen van Corona.
- U in quarantaine/thuisisolatie zit (of u dit zou moeten zijn).
Indien u verder gezond bent en u voelt zich op de datum van de afspraak gezond, kan deze afspraak normaal doorgang vinden. Neem bij twijfel telefonisch contact op met de praktijk
Nog wat extra aanwijzingen:
- Een goede handhygiëne is zeer belangrijk. Was uw handen regelmatig en droog deze af met een papieren tissue.
- Raak ogen, mond en neus zo min mogelijk aan.
- Nies of hoest in de elleboog of gebruik papieren zakdoekjes en gooi die direct daarna weg.
- Wij vragen u om bij het betreden van de behandelkamer uw handen te desinfecteren met handalcohol.
- Wij vragen u om op het tijdstip te komen waarop de afspraak staat, dit om de drukte in de wachtkamer te voorkomen. Kom dus niet te vroeg en ook niet te laat.
- Wij vragen u om alleen te komen. Indien noodzakelijk kunt u één begeleider meenemen.
- Wij voeren een deurbeleid, zijn de stoelen voor patiënten in de wachtkamer bezet verzoeken wij u om buiten de praktijk te wachten.
- Kom voor vragen en/of het maken van afspraken niet naar de praktijk maar neem telefonisch contact met ons op.
Wij zullen u ontvangen met een glimlach maar u de hand niet schudden.
Team Jacobs en Kelgtermans
Meer informatie voor patiënten:
De meest recente informatie over het coronavirus staat op de site van het RIVM en van de Rijksoverheid.
Met vragen over het coronavirus kun je ook terecht bij het publieksinformatienummer 0800-1351.
Lees verder
Digitale rekening
U ontvangt uw rekening van Infomedics
In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat u een rekening voor de zorg krijgt van Infomedics. Met uitzondering van patiënten die verzekerd zijn bij het CZ, zij ontvangen de (deel) factuur via het CZ.
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Als uw zorgverzekeraar een gedeelte van uw rekening vergoedt, staat dit duidelijk op de rekening. Wat overblijft betaalt u aan Infomedics. Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding op uw rekening? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan alles aan Infomedics en controleer daarna of u de rekening nog kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.
U krijgt uw rekening voortaan digitaal
U ontvangt van Infomedics een e-mail op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Belangrijk dus om uw actuele e-mailadres aan ons door te geven. Daarnaast hebben wij uw mobiele nummer nodig. U ontvangt van Infomedics een sms-code om uw rekening te kunnen openen. Zo zorgt Infomedics ervoor dat uw gegevens goed beschermd blijven.
Onder de tekst ziet u een afbeelding waarbij u precies kunt zien hoe het werkt.
Wilt u uw rekening liever per post blijven ontvangen? Geef dit dan aan ons door tijdens uw volgende bezoek.
Regel het online!
Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:
- Status van uw betaling controleren
Ga naar infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul de omschrijving (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of uw rekening is betaald. Als dit niet het geval is kunt u direct betalen via iDEAL. - Hulp bij betaling van uw rekening Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kunt u tegen kosten een betalingsregeling treffen. Verder vindt u online meer informatie over het Infomedics Betaalplan.
- Veelgestelde vragen bekijken Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.
Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).
Wat gebeurt er met uw gegevens?
Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om uw gegevens maximaal te beveiligen, uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vindt u op www.infomedics.nl.
Betalingsvoorwaarden Infomedics
In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die u heeft gehad. Infomedics voldoet hierbij uiteraard aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.
Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics?
- Infomedics mag, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.
- Infomedics verwacht dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
- Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat u het uiteraard vergeten kunt zijn, krijgt u een herinnering waarbij u wordt gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat u deze heeft ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
- Infomedics mag uw betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van uw rekening.
- Houd er rekening mee dat, wanneer u een klacht indient of zich inschrijft bij een andere zorgaanbieder, uw rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. Uw betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.
Tand eruit? Tand erin!
Een ongelukje zit in een klein hoekje.
Ouders/verzorgers en sporttrainers, verleen de juiste zorg bij een tandtrauma!
Lees verderZorgmail
In de medische wereld en natuurlijk ook de mond zorg is het uitwisselen van patiëntgevoelige gegevens een dagelijkse activiteit. Het betreft uitwisselen van gegevens van patiënten zoals patiëntendossier, röntgenfoto' en behandelverslagen, etc.
Lees verderPatiënten Enquête
Het kan zijn dat u binnenkort via uw mail benaderd wordt om onze patiënten enquête in te vullen. Deze mail komt van: info@medischondernemen.nl namens Tand...
Lees verderMondbeschermer bij hockeywedstrijd verplicht!
Mondbeschermer verplicht! Per 1 juli 2015 is het verplicht om een mondbeschermer te dragen tijdens hockeywedstrijden. Een mondbeschermer is een preventiemiddel. He...
Lees verderBreed initiatief voor betere mondzorg ouderen.
Breed initiatief voor betere mondzorg ouderen 09-02-2015 Recent Nederlands onderzoek* laat zien dat 80% van de ouderen een matige tot slechte mondgezondheid heeft ...
Lees verderWebsite
We proberen u middels deze website zo volledig mogelijk te informeren over mondzorg in het algemeen en onze praktijk in het bijzonder. U vindt hier onder andere: pra...
Lees verder