Tandartsenpraktijk Jacobs en Kelgtermans
Emmalaan 7
5554 JM Valkenswaard
T 040 - 204 87 70
info@jacobsenkelgtermans.nl

Nieuws

Hieronder vind u het laatste praktijknieuws


Coronavirus en bezoek tandarts

 

03-09-2020
Stand van zaken m.b.t. het Coronavirus:

Tandartsenpraktijk Jacobs en Kelgtermans levert weer elke vorm van zorg aan patiënten die naar alle waarschijnlijkheid niet besmet zijn met het coronavirus COVID-19.  Er zijn wel zaken waar u rekening mee moet houden.

Hoe maakt u een afspraak?

Kom alleen naar de praktijk als u een afspraak heeft. Voor het maken van een afspraak vragen wij u telefonisch contact op te nemen met de praktijk. Bij het maken van een afspraak volgen er eerst een aantal gezondheidsvragen. Daarna kan er pas een afspraak worden gemaakt. Als die niet op dezelfde dag is, zal kort voor je afspraak nogmaals naar je gezondheid worden gevraagd. 

Anderhalve meter

Wij proberen drukte in de wachtkamer te voorkomen. Kom ook niet (veel) te vroeg naar u afspraak, de kans is groot dat u dan buiten moet wachten. In de behandelkamer geldt die regel overigens niet omdat dit niet werkbaar zou zijn.

Hoe zit het met de veiligheid?

Mondzorgpraktijken voldeden altijd al aan de hoogste hygiënestandaarden: mondkapjes gebruiken, handen desinfecteren en het schoonmaken van instrumenten zit in de natuur van mondzorgverleners. In de behandelkamer ziet u geen veranderingen. Wel zult u merken dat u bij het betreden van de praktijk gevraagd wordt uw handen te desinfecteren. En daarna nergens meer aan te zitten. Probeer dus ook van uw telefoon af te blijven. 

Heeft u een probleem in je mond?

In geval van spoedzorg vragen wij u telefonisch contact op te nemen met de praktijk. Blijf er niet mee doorlopen, maar bel gewoon op. Doe dat bij pijn wel meteen 's morgens vroeg. Zo heeft u de grootste kans dat u dezelfde dag nog kan worden geholpen. 

En wat als u of een huisgenoot verkouden bent, koorts heeft of in thuisisolatie zit?

Laat u testen en overleg met uw tandarts of de behandeling kan worden uitgesteld totdat het testresultaat bekend is. 

We kunnen momenteel alleen mensen in de praktijk toelaten waarvan we met vrij grote zekerheid weten dat ze gezond zijn.

Wij verzoeken u telefonisch contact op te nemen met de praktijk indien:

  • U Corona heeft, of één van uw huisgenoten/gezinsleden.
  • U of een huisgenoot momenteel in afwachting is van de testuitslag van een corona-test.
  • U of een huisgenoot nu of in de afgelopen 24 uur één of meerdere van de volgende symptomen die passen bij corona heeft: verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn), hoesten, verhoging of koorts, kortademigheid of benauwdheid of reuk- en/of smaakverlies.
  • U of uw huisgenoten/gezinsleden korter dan 14 dagen bent genezen van Corona.
  • U in quarantaine/thuisisolatie zit (of u dit zou moeten zijn).
  • U in een verpleeghuis of instelling woont.

Indien u verder gezond bent en u voelt zich op de datum van de afspraak gezond, kan deze afspraak normaal doorgang vinden. Neem bij twijfel telefonisch contact op met de praktijk

Nog wat extra aanwijzingen:

  • Een goede handhygiëne is zeer belangrijk. Was uw handen regelmatig en droog deze af met een papieren tissue.
  • Raak ogen, mond en neus zo min mogelijk aan.
  • Nies of hoest in de elleboog of gebruik papieren zakdoekjes en gooi die direct daarna weg.
  • Wij vragen u om bij het betreden van de behandelkamer uw handen te desinfecteren met handalcohol.
  • Wij vragen u om op het tijdstip te komen waarop de afspraak staat, dit om de drukte in de wachtkamer te voorkomen. Kom dus niet te vroeg en ook niet te laat.
  • Wij vragen u om alleen te komen. Indien noodzakelijk kunt u één begeleider meenemen.
  • Wij voeren een deurbeleid, zijn de stoelen voor patiënten in de wachtkamer bezet verzoeken wij u om buiten de praktijk te wachten.
  • Kom voor vragen en/of het maken van afspraken niet naar de praktijk maar neem telefonisch contact met ons op.

Wij zullen u ontvangen met een glimlach maar  u de hand niet schudden.

Team Jacobs en Kelgtermans

Meer informatie voor patiënten:

www.allesoverhetgebit.nl

De meest recente informatie over het coronavirus staat op de site van het RIVM en van de Rijksoverheid.

Met vragen over het coronavirus kun je ook terecht bij het publieksinformatienummer 0800-1351.

Lees verder

Corona-toeslag

Mondzorgverleners mogen vanaf 1 augustus een toeslag van € 4,26 per patiënt in rekening brengen als tegemoetkoming voor extra kosten door de corona-uitbraak. Dat heeft de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) woensdag 29 juli bekend gemaakt.

Prestaties C88 en F902 van kracht van 1 augustus tot 1 november

De toeslag is een tegemoetkoming van kosten die samenhangen met de zorg van individuele patiënten, zoals triage en (extra) persoonlijke beschermingsmiddelen. Mondzorgverleners kunnen deze kosten compenseren door per patiënt de prestatie ‘toeslag extra kosten SARS-CoV-2’ te declareren. Voor tandheelkundige zorg geldt code C88 en voor orthodontische zorg de code F902. De prestaties zijn van kracht vanaf 1 augustus tot 1 november 2020. 

Declaratie toeslag 1 keer per dag, ongeacht aantal afspraken

De toeslag mag per patiënt per zitting worden gedeclareerd. Dit geldt echter niet als de patiënt op dezelfde dag 2 afspraken heeft binnen dezelfde praktijk. Bijvoorbeeld als een patiënt na een afspraak bij de tandarts ook nog een behandeling ondergaat bij de mondhygiënist. 

Toeslag voor extra maatregelen in verband met SARS-CoV-2
U kunt bij ons veilig terecht voor uw mondzorgbehandeling. Voor de extra maatregelen die wij nemen in verband met het SARS-CoV-2 virus brengen wij een toeslag van € 4,26 per patiënt in rekening. Als u een mondzorgverzekering heeft, wordt deze toeslag door uw ziektekostenverzekeraar in sommige gevallen vergoed.

Vergoeding toeslag bij kinderen tot 18 jaar

Alle mondzorg (behalve orthodontie, kroon- en brugwerk) voor kinderen tot 18 jaar wordt vergoed vanuit de basisverzekering, zo ook de code C88. Omdat de code F902 bedoeld is als toeslag bij orthodontische behandelingen, zal deze alleen vergoed worden als er sprake is van een aanvullende tandartsverzekering met een module orthodontie. 

 

Lees verder

Digitale rekening

U ontvangt uw rekening van Infomedics

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat u een rekening voor de zorg krijgt van Infomedics. Met uitzondering van patiënten die verzekerd zijn bij het CZ, zij ontvangen de (deel) factuur via het CZ.

Vergoeding van uw zorgverzekeraar

Als uw zorgverzekeraar een gedeelte van uw rekening vergoedt, staat dit duidelijk op de rekening. Wat overblijft betaalt u aan Infomedics. Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding op uw rekening? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan alles aan Infomedics en controleer daarna of u de rekening nog kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.

U krijgt uw rekening voortaan digitaal

U ontvangt van Infomedics een e-mail op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Belangrijk dus om uw actuele e-mailadres aan ons door te geven. Daarnaast hebben wij uw mobiele nummer nodig. U ontvangt van Infomedics een sms-code om uw rekening te kunnen openen. Zo zorgt Infomedics ervoor dat uw gegevens goed beschermd blijven.

Onder de tekst ziet u een afbeelding waarbij u precies kunt zien hoe het werkt. 

Wilt u uw rekening liever per post blijven ontvangen? Geef dit dan aan ons door tijdens uw volgende bezoek.

Regel het online!

Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:

  • Status van uw betaling controleren
    Ga naar infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul de omschrijving (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of uw rekening is betaald. Als dit niet het geval is kunt u direct betalen via iDEAL.
  • Hulp bij betaling van uw rekening                                                                                                                                                                                                                            Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kunt u tegen kosten een betalingsregeling treffen. Verder vindt u online meer informatie over het Infomedics Betaalplan.
  • Veelgestelde vragen bekijken                                                                                                                                                                                                                                  Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.

Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Wat gebeurt er met uw gegevens?

Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om uw gegevens maximaal te beveiligen, uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vindt u op www.infomedics.nl.   

Betalingsvoorwaarden Infomedics

In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die u heeft gehad. Infomedics voldoet hierbij uiteraard aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.

Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics?

  • Infomedics mag, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.
  • Infomedics verwacht dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
  • Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat u het uiteraard vergeten kunt zijn, krijgt u een herinnering waarbij u wordt gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat u deze heeft ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
  • Infomedics mag uw betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van uw rekening.
  • Houd er rekening mee dat, wanneer u een klacht indient of zich inschrijft bij een andere zorgaanbieder, uw rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. Uw betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.

Lees verder

Zorgverzekeraar 2020

Bent u aan het nadenken over uw zorgverzekering 2020?

Bekijk onderstaand filmpje:

Lees verder

Tand eruit? Tand erin!

Een ongelukje zit in een klein hoekje.

Ouders/verzorgers en sporttrainers, verleen de juiste zorg bij een tandtrauma!

Lees verder

Mondgezondheid

Praat met uw tandarts over uw gezondheid.

Lees verder

Zorgmail

In de medische wereld en natuurlijk ook de mond zorg is het uitwisselen van patiëntgevoelige gegevens een dagelijkse activiteit. Het betreft uitwisselen van gegevens van patiënten zoals patiëntendossier, röntgenfoto' en behandelverslagen, etc.

Lees verder

Patiënten Enquête

Het kan zijn dat u binnenkort via uw mail benaderd wordt om onze patiënten enquête in te vullen. Deze mail komt van: info@medischondernemen.nl namens Tand...

Lees verder

Mondbeschermer bij hockeywedstrijd verplicht!

Mondbeschermer verplicht! Per 1 juli 2015 is het verplicht om een mondbeschermer te dragen tijdens hockeywedstrijden. Een mondbeschermer is een preventiemiddel. He...

Lees verder

Breed initiatief voor betere mondzorg ouderen.

Breed initiatief voor betere mondzorg ouderen 09-02-2015 Recent Nederlands onderzoek* laat zien dat 80% van de ouderen een matige tot slechte mondgezondheid heeft ...

Lees verder

Website

We proberen u middels deze website zo volledig mogelijk te informeren over mondzorg in het algemeen en onze praktijk in het bijzonder. U vindt hier onder andere: pra...

Lees verder